14-Maj-2019

Bestyrelsemøde

Bestyrelsesmøde Tirsdag den 14. maj 2019. kl. 19.00.
1. Mødedeltager. Tina Nielsen, Søren Hansen, Ole Sørensen, Willy Edvardsen,
Birger H. Hansen, fraværende Johnnie Laursen.
1.
Formanden meddelte at fællesspisningen den 26. april var forløbet tilfredsstillende, med 65 deltager.
2.
Kasserer orienterede omkring foreningen økonomi, og konstaterede at regnskabet så tilfredsstillende ud pr. dags dato.
3.
Gennemgang af medlemslisten og status, på salget af medlemskort, næsten alle medlemmer var besøgt, de manglende ville blive kontaktet i nær fremtid.
Der blev kort drøftet medlemskab og fordele og muligheder i forbindelse med dette.
4.
Udlejningen så for tiden godt ud og var bedre en på samme tid sidste år.
Små ting i forbindelse med udlejningen blev drøftet.
5.
Gulvvaskemaskine og problem med vandtilførsel til denne blev drøftet, Søren ville i forbindelse med næste rengøring, undersøge hvad der kunne gøres.
6.
Fællesspisning den14. juni. Menuen blev vedtaget og ville komme til at bestå af forret og buffet med tre slags kød og med kaffe og kage til dessert, pris 100,- kr. pr. deltager, billetter kan købes hos Min købmand Lindelse fra den 21. maj.
7.
Valg arrangementer henholdsvis den 26. maj og den 5. juni blev gennemgået, forplejning og den ønskede menu var modtaget, arbejdet i denne forbindelse blev fordelt.
8.
Formanden orienterede om at der var udskiftet lås i døren fra salen til baderum, en opfølgning som tidligere var besluttet.
9.
Eventuelt, praktiske ting i forbindelse med driften af huset blev drøftet, der var ikke grundlag for store ændringen for nuværende.
10.
Næste møde blev fastsat til torsdag den 15. august kl. 19.00
Søren medbringer Kaffe og The, Tina kage.
Mødet slut kl. 22.00.

04-April-2019

Konstituerende møde i Foreningen Lindelse Sognegård

Konstituerende møde i Foreningen Lindelse Sognegård
Den 4. april 2019 kl. 19.00.

1. Mødedeltager. Tina Nielsen, Søren Hansen, Ole Sørensen, Willy Edvardsen,
Birger H. Hansen og Johnnie Laursen.

2. Bestyrelsen konstituerer sig på følgende måde.
Formand Tina Nielsen
Næstformand Ole Sørensen
Kasserer Søren Hansen
Referent Birger H. Hansen
Willy Edvardsen.
Suppleant.
Johnnie Laursen.

3. Fordeling af arbejdet. Søren, Alic og Ole stod for udendørsarealerne, samt små reparationer og malerarbejde, med hjælp fra andre, i det omfang der var behov for dette. Derudover blev der talt om, og tilkendegivet i hvilken omfang, man kunne deltage i arbejdet.

4. Opkrævningen af medlemskontingent er påbegyndt, og vi vil intensivere denne, så snart vi har modtaget listen fra Tina, over de aftalte ruter. Vi stiler efter at have opkrævningen tilendebragt, inden den 15. Maj.

5. Der blev udarbejdet en vejledende liste, over hvem der deltager i rengøring i huset, Tina ville efterfølgende udsende den til bestyrelsen, når de frivillige har indtegnet sig.

6. Fællesspisningen den 26. april blev gennemgået og mødetidspunkterne blev fastlagt.

7. Eventuelt. Tina orienterede om forplejning af de tilforordnede, i forbindelse med det kommende EU valg den 26. maj, som bliver afholdt her i huset.
Næste møde er fastsat til tirsdag den 14. maj 2019 kl. 19.00.
Tina medbringer brød, Birger kaffe og The.
Mødet slut kl. 21.00

01-April-2019

Generalforsamling i Forening Lindelse Sognegård

Referat af generalforsamling Lindelse Sognegård
mandag den 1. april 2019 kl. 19.00.

1. Formanden Tina Nielsen bød velkommen, til ca. 25 fremmødte medlemmer.
Herefter gik hun over til generalforsamlingens dagsorden, og foreslog Christian Faber-Rod som ordstyrer og Birger H. Hansen som referent. Begge blev enstemmigt valgt.

2. Ordstyrer foreslog punktet Valg af Stemmetællere udsat til senere, hvis der skulle blive brug for disse.

3. Ordstyrer gav ordet til Tina for aflæggelse af Bestyrelsens Beretning.
Tina var bekymret for den problematik, man havde haft for at skaffe kandidater til bestyrelsen, og håbede på at finde nogle emner, her på generalforsamlingen.
Hun omtalte den store opbakning man havde til fællesspisninger, her til det overståede efter jul arrangement, var der mødt 112 deltager op, hvor man også havde nået grænsen for det antal, som køkkenet kunne klare. Fremover ville man sætte prisen op til 100 kr. pr. deltager for en sådan tre retters menu, hvad man syntes var meget rimeligt.
Foreningen havde investeret og fået sponsoreret nye stole, så nu havde man også 100 nye stole, til den store sal.
Hun omtalte, at der havde været et lille fald i udlejninger fra 2017 - 2018, men at man allerede kunne konstatere, at der ville være en stigning i 2019, så det var meget tilfredsstillende.
Foreningen var privilligeret af at have mange frivillige medhjælpere, så en rigtig stor tak til alle dem, der havde været med til at drive sognegården i årets løb, men at der stadig var plads til flere hænder, at fordele opgaverne på.
Ligeledes rettede hun en stor tak til bestyrelsen for en stor indsats, og en stor tak til alle medlemmer, for en stor opbakning til vore arrangementer i sognegården.
Generalforsamlingen kvitterede for beretningen med klapsalver, og godkendte den uden bemærkninger.

4. Næste punkt på dagsordenen var aflæggelse af det reviderede regnskab. Kasserer Søren Hansen fik ordet og gennemgik årets resultat, resultatet viste et overskud på 56.245,46 kr. inden hensættelser. Det var et fint resultat i forhold til det budgetterede på 40.410 kr. Forklaringen på forskellen kunne bl.a. skyldes, at der i året kun var fyldt olie til opvarmning på 2 gange mod normalt 3 gange. Der var også en periodeforskydning på elforbruget.
Om Sognegårdens forsikringsforhold blev det oplyst, at frivillige var forsikret, når de udførte frivilligt arbejde i Sognegården.
Revisors påtegning blev anerkende noteret.
Budgettet for 2019 blev gennemgået, der var kun enkelte opklarende spørgsmål.
Regnskabet og budgettet blev herefter enstemmigt godkendt.

5. Kontingentet for indeværende år blev uændret foreslået til 50 kr. pr. medlem, hvilket blev godkendt af generalforsamlingen.

6. Ordstyrer gik herefter over til valghandlingen.
Hanne Pedersen, ønskede at udtræde af bestyrelsen.
Kamma Brylle ønskede at stoppe i bestyrelsen på grund af helbredet.
Asger Nielsen og Jannie Bønnelykke ønskede ligeledes heller ikke at fortsætte.
Der skulle derfor vælges 2 nye bestyrelsesmedlemmer for 1 år,
og 2 bestyrelsesmedlemmer for 2 år, samt 2 suppleanter.
Ole Sørensen var på valg og blev genvalgt.
Bestyrelse foreslog Birger H. Hansen og Willy Edvardsen, som begge blev valgt for en 2 årig periode.
Som suppleant valgtes Johnny Lauersen.
Da det ikke lykkedes at finde flere kandidater, besluttedes det på ordstyrerens forslag, at bestyrelsen fortsatte med 5 medlemmer og 1 suppleant det kommende år.
Såfremt der skulle dukke flere kandidater op kunne de blive valgt på en ekstraordinær generalforsamling.

7. Der var ingen indkomne forslag

8. Under eventuelt blev der drøftet forslag til at minimere svindet af service fra huset, og hvad der yderlige skulle til, for at lejerne erstattede ituslået og bortkommet udstyr.
Ordstyrer afsluttede herefter generalforsamlingen, og gav ordet til Tina Nielsen for afsluttende bemærkninger.
Hun takkede Christian Faber-Rod som ordstyrer og tak til Birger H. Hansen som referent og rettede en stor tak til afgående bestyrelsesmedlemmer Hanne Pedersen og Kamma Brylle for deres arbejde i Bestyrelsen.
Ligeledes rettede hun en tak til Asger Nielsen og Janni Bønnelykke.
Tak til Ole Sørensen for at han ville fortsætte i bestyrelsen og bød velkomme til de nyvalgte bestyrelsesmedlemmer Willy Edvardsen og Birger H. Hansen, samt suppleant Johnny Lauersen.
Ordstyrer
Christian Faber-Rod/
referent
Birger H. Hansen

18-Februar-2019

Bestyrelsemøde

Bestyrelse møde d. 18 Februar – 2019 kl. 19.00
Deltager: Hanne Pedersen, Søren Hansen, Ole Sørensen, Asger Nielsen, Kamma Brylle & Tina Nielsen

1. Formand Tina Nielsen
Udlejningen går godt.
Fællesspisningen d. 15 Februar gik fint med 118 deltager.
Der er kommet frivillige som hjælper til med at lave mad til fællesspisning. ( Dejligt )
Bestyrelsen bestemmer menuen, opskrifter og sørge for indkøb ved Min Købmand Lindelse.

2. Kassere Søren Hansen
Karina Mikkelsen har lavet foreningens regnskab.
Regnskabet gennem gået for år 2018, og godkendt i bestyrelsen – med flot resultat.
Budget lagt for år 2019

3. Rengøring
Det er slut med rengørings tjek.
Ved hver rengøring skal der minimum 2 personer på, så vi undgår fejl og mangler.
Ny rengøringsplan fordelt mellem frivillige og bestyrelsen.

4. Fællesspisninger til juni 2019
Fællesspisning d. 15 Marts er menuen planlagt og flyes er hustand omdelt.
26 April står menuen på Hønsesalat og Korteletter med kartofler og grøntsager,
Kaffe med rabarbertærte.
14 Juni skal vi afholde vores Grill – stege Buffe. Med flere forskellige forretter og hovedretter og kaffe med kage.

5. Medlemskort 2019/2020
Der er bestilt nye medlemskort, og vi begynder salget af disse når de kommer.

6. Generalforsamling d. 1. April. - 2019 kl. 19.00
Generalforsamlingen bliver afholdt i Lindelse Sognegård lillesal kl. 19.00
Annoncen kommer i øboen d. 5 Marts – 2019.
Regnskab, budget og revisions rapport fra Pwc. Kommer til at kan ses på vores hjemmeside under NYHEDER ca. 3 uger før generalforsamlingen.
Bestyrelsen mødes kl. 17.00 i Sognegården den pågældende dag, og laver kaffe og
dækker bord.
Der mangler rigtige mange i bestyrelsen.
Vi skal vælge 1 bestyrelse medlem til 1 år, 4 bestyrelse medlemmer til 2 år og 2 nye suppleanter til 1 år. For at Sognegården kan forsætte.

7. Evt.
Ingen kommentar.

8. Næstemøde
Efter Generalforsamlingen
Konstituerende møde d. 4 April. – 2019 i Lindelse Sognegård

11-December-2018

Bestyrelsemøde

Bestyrelse møde d. 11 December kl. 1900 i Lindelse Sognegård
1. Formanden byder velkommen og dagsorden godkendes
Dagsorden godkendt.
Fremødt: Søren Hansen, Ole Sørensen, Hanne Pedersen, Asger Nielsen & Tina Nielsen

2. Formanden
Takker for året der er gået, rigtig godt samarbejde i bestyrelsen.
Ikke at forglemme alle de frivillige som også lægger rigtig mange timer i huset med rengøring og hjælp til vores fællesspisninger.
Fællesspisninger går rigtig godt, og der kommer rigtige mange til hvert arrangement..

3. Kasseren
Rengskabet er godkendt.
Der skal olie på inden jul.
Selvom der er indkøbt nye stegegryder og bestik, ser resultatet pænt ud.
Vi venter lige med at supplere glas og service til det nye år.
Det går ikke for godt med at der bliver betalt for itu slået service, så derfor stiger lejen en lille smule i det nye år, se på hjemmesiden.

4. Suppegilde – Langelansk efter jul
Flyers bliver lavet, og trykt på frivilligcenteret.
Datoen er planlagt til d. 15 Februar – 2019 kl. 18.30, deltager max 120

5. Fællesspisninger 2019
Fremad retter afholdes der fællesspisninger på følgende måde.
4 store arrangementer om året er Langelandsk efter Jul, Sommer-Grill bufet, Mortensaften, og Julefrokosten disse aftner kommer til at koste 100 kr. pr person.
De andre arrangementer kommer til at koste 75 kr. som de altid har gjort, for medlemmer.
Plan for disse arrangementer i 2019 er følgende datos: 15 Marts, 26 April, 14 Juni, 20 September, 25 Oktober, 22 November.

6. Optælling, og rengøring af køkken og anretter rum
Status i køkken og anretterværelset, og hovedrengøring – d. 5 og 7 Januar - 2019

7. Rengøring
Rengøring er fordelt mellem bestyrelsen og frivillige. Frem til februar.

8. Bestyrelsen fremad rettet
Fra vores generalforsamling i april. Kommer vi til at mangle rigtige mange bestyrelse medlemmer, så vi håber på rigtig stort opbakning fra vores mange dejlige medlemmer som har deres gang i Sognegården. Der er nød til at komme nogle som har lyst til at tage en bestyrelse plads, så Sognegården kan bestå.
Bestyrelsen mene at det ville være rigtig ærgerligt skulle vi dreje nøglen om.

9. Forbedringer i Huset
Der skal nye gummihjul på begge vogne til bordene , og hjørne lister på karmen ind til bord/stol rummet.
En plade på væggen, så den ikke bliver kørt i stykker.

10. evt
Ingen ting

11. Næste møde Planlagt til d. 25 Februar kl. 19.00

22-Oktober-2018

Bestyrelsemøde

Bestyrelsesmøde den 22 Oktober - 2018 kl. 19.00
Lindelse sognegård

Deltager: Søren Hansen, Ole Sørensen, Kamma Brylle, Hanne Pedersen,
Asger Nielsen og Tina Nielsen

1. Godkendelse af dagsorden / Formanden
Dagsorden blev godkendt uden anmærkninger.
Fællesspisnings arrangementerne går rigtig godt, medlemmerne støtter godt op om disse aftner.
Forening Lindelse Sognegård skal til at indgå et samarbejde med Lif., som skal til at afholde inden døres aktiviteter. Bordtennis og badminton.
Der er rigtig mange frivillig, som kommer og hjælper med forskellige opgaver til mortensaften arrangementet.
Alle de gamle stole er solgt til 25 kr. pr stol, og nye er indkøbt.

2. Kasserer
Regnskabet er godkendt.
Medlems tal er pt. 467 stk..
Det er sommetider lidt af en opgave at finde ud af hvor kontingenterne høre til, når der ikke er sat navn eller adresse ved. 
Vi må se om vi skal have endnu en gang olie på, inden året slutter.

3. Fællesspisning – forslag ???? d. 23 November
Vi er blevet enig i bestyrelsen om at det skal være en julefrokost.
Den 23 november bliver foreningens sidste arrangement, Julefrokost
Hvor vi vil have både kolde og lune retter.
Første fællesspisning bliver i 2019 februar Langelandsk efter jul.
For fremtiden vil foreningen have 3 store arrangementer om året
Langelandsk efter jul, Sommerbuffet og Julefrokost til 100 kr. pr person
De andre aftner vil forgå som altid.

4. Bestilling af diverse papirvare / piskeris. Hvad med de sorte gryder
Der bliver bestilt diverse papirvare og andre rengørings artikler til resten af året.
Ligeså bliver der suppleret kopper, glas og andre mangler i køkkenet.
Indkøb af to piskeris med silikone og tre sorte stegegryder.

5. Rengøring
Rengøringsplanen er fordelt frem til 1 Januar - 2019

6. Status, optælling og hovedrengøring i køkken og anretterum
Der skal rengøres og tælles op inden årsskiftet i køkken og anretter værelset
Søren og Ole, får styr på køkkenet
Hanne, Kamma, Asger og Tina ordner resten.

7. Julebelysning
Der er lidt problemer med at få lyskæderne til at virke rigtig, der gøres endnu et forsøg.

8. Evt
Ingenting

9. Næste møde Tirsdag den 11 december kl. 19.00 i Sognegården

02-August-2018

Bestyrelsemøde

Bestyrelsemøde den 2 August – 2018 klokken 19.00
Lindelse Sognegård
Deltager: Hanne Pedersen, Søren Hansen, Kamma Brylle, Ole Sørensen,
Asger Nielsen & Tina Nielsen

1. Godkendelse af dagsorden / Formanden
Dagsorden bliver godkendt uden anmærkninger.
Udlejning i huset ser godt ud resten af året, der er en del dobbelt udlejninger.
Fællesspisningerne bliver der støtte godt op om.
Det er rigtig dejligt at der er så mange frivillige som støtter op om rengøringen i huset.

2. Kasserer / foreningsmedlemsskab opkrævning skal sendes rundt
Sognegårdens regnskab godkendt.
Medlemskontingent for foreninger i huset, er sendt rundt.

3. Salg af medlemskort og antal
Der er blevet solgt medlemskort til godt 430 medlemmer.
Som altid har vi mistet nogle af de gamle medlemmer, men der er også kommet mange nye til.
Så foreningen er godt tilfreds.

4. Stole & bestik
Der er bestilt nye stole til stor sal 100 stk.
De bliver betalt med de penge som er kommet ind med ( Køb en stol ), og sponsorater til huset.
Disse stole er bestilt ved Luthje-trading.
Da der forsvinder rigtig meget bestik i huset, har vi været nød til at supplere dette, og der er bliver også købt et ekstra sæt.

5. Dagsorden skal den også på vores hjemmeside, spørg medlemmer
Bestyrelsen er blevet enig om at for fremtiden bliver dagsorden også lagt på vores hjemmeside.

6. Fællesspisning d. 28 September
Der bliver serveret steg og paneret flæsk med kartofler og persillesovs.
Æbletærter af forskellige slagts.
Arbejdsopgaverne er fordelt.

7. Rengøring
Ny rengørings plan er fordelt blandt bestyrelsen og mange frivillige.

8. Evt. ingen ting

9. Næste møde: 22/10-2018 kl. 19.00 i Sognegården

07-Maj-2018

Bestyrelsemøde

Bestyrelsemøde i foreningen Lindelse Sognegård den 7 maj - 2018
Deltager: Søren Hansen, Ole Sørensen, Kamma Brylle, Hanne Pedersen,
Jannie Bønnelykke, Asger Nielsen og Tina Nielsen.

1. Dagsorden godkendes

2. Tina. Fællesspisning som er vel overstået, har igen givet et pænt overskud.

3. Søren. Gennemgang af regnskabet, det ser godt ud det hele.

4. Salg af medlemskort er i fuld gang, skal være færdig senest d. 1 juni – 2018
Alle fra bestyrelsen køre rundt.

5. Ny rengøringsplan er fordelt mellem bestyrelsen og mange frivillige.

6. Menu til fællesspisningen – Storsommer buffet d. 1 Juni kl. 18.30
Er vedtaget og arbejdsopgaverne er fordelt.
Der kommer også frivillige som giver en hånd med.

7. Der bliver købt 2 plantevogne til vores efterhånden store blomster inden døres, det får Søren styr på.
Supplerende indkøb af manglende bestik og køkkenredskaber, det får Tina styr på.

8. Evt.
Bestyrelsen er rigtig ærgerligt over at der sider gang på gang til vores fællesspisninger flere som ikke er medlem af foreningen.
Et medlemskab koster kun 50 kr. pr person.
Så bestyrelsen vil opfordre borger som kommer til disse arrangementer som at støtte op om foreningen.
Så hjælp os, og gør en forskel.

9. Næste møde 30 Juni – 2018 kl. 19.00 i Lindelse sognegård

16-April-2018

Bestyrelsen konstituerer

Bestyrelsen konstituerer den 16 april – 2018
Mødedeltager. Søren Hansen, Ole Sørensen, Kamma Brylle, Hanne Pedersen, Asger Nielsen,
Jannie Bønneløkke og Tina Nielsen

1. Bestyrelsen konstituer på følgende måde
Formand Tina Nielsen
Næstformand Ole Sørensen
Kasserer Søren Hansen og Karina Mikkelsen
Referent Hanne Pedersen
Kamma Brylle

Suppleanter
Jannie Bønneløkke
Asger Nielsen

2. Fællesspisning den 4 maj er der kommet styr på.

3. Flere frivillige hænder vil hjælpe i sognegården

4. Skabet på parkeringspladsen skal opdateres, så man kan se hvad der sker i huset

5. Salg af medlemskort igangsættes, ruter er fordelt.
Skal være færdig solgt inden 1 juni - 2018

09-April-2018

Generalforsamling i huset

Generalforsamling i Foreningen Lindelse Sognegård
Afholdes mandag den 9 april kl. 19.00
Dagsorden ifølge vedtægter
1. Valg af dirigent og referent

2. Valg af stemmetællere

3. Bestyrelsens beretning

4. Godkendelse af det reviderede regnskab samt
Budgettet for det kommende år.

5. Fastsættelse af kontingent

6. Valg af bestyrelse medlemmer og suppleanter
4 bestyrelse medlemmer
Karina Mikkelsen – ønsker ikke genvalg
Pia Andersen – ønsker ikke genvalg
Søren Hansen – modtager genvalg
Tina Nielsen – modtager genvalg
Suppleanter
Asger Nielsen – ønsker ikke genvalg
Jannie Bønnelykke – modtager genvalg

7. Indkommende forslag – ingen

8. Eventuelt


Referat af Generalforsamling i Lindelse Sognegård mandag den 9. april 2018

Formand Tina Nielsen bød velkommen til i alt 30 fremmødte medlemmer.

1. Valg af dirigent og referent: Michael Schou-Hansen blev valgt som dirigent og Helle Schou-Hansen som referent.

2. Dirigenten indledte med at meddele, at generalforsamlingen var lovligt indvarslet med annonce i Øboen 6. marts 2018.
Valg af stemmetællere: Jørgen Nielsen og Birger Hansen blev valgt.

3. Bestyrelsens beretning.
Forsamlingen godkendte beretningen med applaus.

4. Godkendelse af det reviderede regnskab samt budgettet for det kommende år:
Enkelte afklarende spørgsmål fra forsamlingen.
Det besluttes, at revisorbemærkningerne for fremtiden lægges på Sognegårdens hjemmeside før generalforsamlingen, samt er tilgængelige ved selve generalforsamlingen.
Enkelte uddybende forklaringer til budgettet.
Herefter blev regnskab og budget godkendt af forsamlingen.

5. Fastsættelse af kontingent:
Kontingentet er fortsat 50 kr. pr. person årligt.

6. Valg af bestyrelsesmedlemmer og suppleanter:
Tina Nielsen og Søren Hansen var på valg og blev begge genvalgt.
Pia Andersen og Karina Mikkelsen ønskede ikke genvalg.
Det var ikke muligt at finde to nye bestyrelsesmedlemmer, hvorfor generalforsamlingen anmodede bestyrelsen om at fortsætte med fem medlemmer og arbejde videre på at finde de to manglende bestyrelsesmedlemmer, som herefter indvælges på en ekstraordinær generalforsamling.
Suppleanter:
Jannie Bønnelykke og Asger Nielsen blev genvalgt.

7. Ingen indkomne forslag.

8. Eventuelt:
Ole Sørensen takkede de to afgående bestyrelsesmedlemmer for et godt samarbejde gennem 2 år. Foreningen håber at få medlemmer i lokalsamfundet til at involvere sig, og håber især på, at det er muligt at få den yngre generation til at slutte op om foreningen.
Afgående bestyrelsesmedlem takkede for 2 fantastiske år, men trak sig tilbage, da det ikke var muligt at leve op til sine egne krav om at deltage nok i arbejdet omkring Sognegården.
Da det jo ikke er meningen, at bestyrelsen skal gøre alt det praktiske arbejde i Sognegården, fremkom et forslag fra forsamlingen, at bestyrelsen gør opmærksom på, specifikt hvilke arbejdsopgaver, der ønskes hjælp til.
Der er allerede nu en god kreds af frivillige, som hjælper til med forefaldende arbejde, herunder rengøring og fællesspisninger.

Michael Schou-Hansen/dirigent

05-Marts-2018

Bestyrelsemøde

Bestyrelsesmøde den 5. marts 2018 i Lindelse Sognegård.
Deltagere: Søren Hansen, Kamma Brylle, Tina Nielsen, Ole Sørensen, Hanne Petersen, Pia Andersen, Asger Nielsen, Jannie Bønnelykke, Karina Mikkelsen.
1. Tina byder velkommen. Dagsorden godkendt uden anmærkning.

2. Tina takker for god fællesspisning 2. marts. Der var stor opbakning fra de fremmødte ifm oprydningen, og stemningen var i top. Fællesspisningen gav endnu en gang et pænt overskud.


3. Kasserer Karina. Overskud på bundlinien trods få udlejninger og en stor men ikke uventet udgift vedr. varme.

4. Generalforsamling den 9. april 2018. 4 bestyrelsesmedlemmer og 2 suppleanter på valg – 3 ønsker ikke genvalg, 1 er i tænkeboks. Forplejning planlagt. Ordstyrer og referent spørges.


5. Fællesspisning den 6. april 2018. Menu: Svinekam, grønt og kartofler. Der blev styr på hjælpere.

6. Punktet udsat til næste møde.


7. Rengøringsplan. Udarbejdes frem til primo maj 2018.

8. Kummefryser – punktet udsættes til næste møde.
Udsmykning/malerier – skal disse evt. fornyes? Der blev taget positiv imod forslaget.
Der er foretaget optælling af service – trist opgave, da der endnu engang mangler rigtig meget (for cirka kr. 6.000).
Der er udarbejdet 1. udkast til flyers til reklamebrug. Skal fordeles rundt i butikker, biblioteker, mm.

9. Evt. Intet.

10. Næste møde: Punktet udsættes til efter generalforsamlingen.

08-Januar-2018

Bestyrelsemøde

Bestyrelsesmøde den 8. januar 2018 i Lindelse Sognegård.
Deltagere: Søren Hansen, Kamma Brylle, Tina Nielsen, Ole Sørensen, Hanne Petersen, Pia Andersen, Asger Nielsen, Jannie Bønnelykke, Karina Mikkelsen.
1. Tina byder velkommen. Dagsorden godkendt uden anmærkning.

2. Tina takker for godt samarbejde i året, der er gået. Alt holdes pænt og ordentligt både inde og ude. Der sendes atter fondsansøgninger. Tina udtrykker ønske om 3-4 årlige arrangementer i foreningen, som vi kan blive ”kendt” for. Vi har pt Langelandsk efter Jul og Sommer buffet – hvad kan vi mere byde ind med? Brunch ultimo november – tænk over det. Husk at læse gæstebogen. Vi har fået sponseret ny vimpel og flagline.


3. Regnskab. Tilfredsstillende overskud trods stor udgift til nyt gulv i salen. Der hensættes kr. 6.000 til brug til medlemsrelaterede udgifter i 2018.

4. Frivillig arrangement fredag den 26. januar 2018. Vi byder på en bid brød som tak for hjælpen i 2017.


5. Rengøring og optælling af service i køkken området. Søren og Ole tager sig af køkken, resten af bestyrelsen af anretterværelset. Der er en del service, der er gået i stykker i årets løb, men der er sjældent mønter i skålen…

6. Fællesspisning Langelands efter Jul – opgaver fordeles. Næste fællesspisning 2/3 2018 menu paprikakylling m. ris og kartofler, æblekage.


7. Medlemskort og kontingent for år 2018/19. Udkast til medlemskort godkendt.

8. Rengøringsplan. Udarbejdes frem til 11. marts 2018.


9. Der er modtaget stor ros for nisserne, som er blevet sat op. Der arbejdes på at få en ”bagside” til nisserne. Der er modtaget ris til hjerterne, så lysene var for små. Nyt forslag til belysning fremlagt.
Der udarbejdes flyers til reklamebrug. Skal fordeles rundt i butikker, biblioteker, mm.

10. Evt. Intet.

11. Næste møde: 5. marts 2018 kl. 19.

06-November-2017

Bestyrelsesmøde

Bestyrelsesmøde
Bestyrelse møde den 6. november i Lindelse Sognegård.
Deltager: Søren Hansen, Kamma Brylle, Ole Sørensen, Pia Andersen, Hanne Pedersen,
Asger Nielsen og Tina Nielsen

1. Tina byder velkommen.
Dagsorden godkendt uden anmærkning.

2. Tina
Der har været uvedkommende ved Sognegården, smidt maling rundt omkring, tømt vores vejsalt og ødelagt gasskabets tag.

Mortensaften gik rigtig godt, der var 120 deltager.
Det var et fælles arrangement mellem Lindelse og Omegns Sogneforening og
Foreningen Lindelse Sognegård.
Overskuddet for aftenen går til juleudsmykning i Lindelse by.
Karina har bestilt 2 store nisser, som skal stå inden for hver byskilt, og Jørgen fra Illebølle har lavet flotte julehjerter.

Igen i år har vi fået et flot juletræ sponsoreret af Brian Dalsgård.

Fællesforenings møde er planlagt til den 4. december kl. 19.00 i Lindelse Sognegård.

3. Forening Lindelse Sognegård, skal stå for arrangementet til de valgtilforordnet i Sognegården.
Det gør vi ved fælles hjælp og frivillige hænder.

4. Fællesspisning den 24. november. Opgaver planlagt og fordelt.
Menu kan ses på hjemmesiden.

5. Fællesspisninger i år 2018
Fredag d. 2 Februar (Langelandsk efterjul), Fredag den 3 Marts, Fredag den 6 April, Fredag 4 Maj, Fredag den 1 Juni (Sommer Buffet), Fredag 28 September, Fredag 26 Oktober (Mortensaften), Fredag den 30 November.

6. Julebelysning/Nisser. Opsætning af julebelysning i byen, det gør Søren og Ole sammen med frivillige hænder.

7. Rengøringsplan, udarbejdes frem til 4 Januar 2018

8. Skabet som tilhører Lindelse og Omegns Sogneforening. Det er vedtaget at det
skal sættes op over for hoveddøren ved hækken på stolper. Det får Ole styr på.

9.Evt. Havde en snak om indkøb til fællesspisning, priser osv..

10. Næste Møde: 8 Januar - 2018

11-September-2017

Bestyrelsesmøde

Bestyrelsesmøde den 11. september 2017 i Lindelse Sognegård.
Deltagere: Søren Hansen, Kamma Brylle, Tina Nielsen, Ole Sørensen, Hanne Petersen, Pia Andersen, Asger Nielsen, Karina Mikkelsen.

1. Tina byder velkommen.
Dagsorden godkendt uden anmærkning.

2. Tina. Vi har modtaget et flot takkebrev fra en 11. gangs lejer af Sognegården. Tina takker for den store hjælp ifm rengøring efter gulvlægning. Tina oplyser, at der er købt ind af rengøringsartikler mm, så vi er dækket ind resten af året. Der vil derfor være minimalt af udgifter resten af året. Potterne udenfor er plantet til med flotte blomster, som vi har fået sponseret. Det har vi også de 3 flotte blomster i vinduerne i lille sal. Tak for det. Vi har pt solgt 31 stole – det er super flot. Der er et godt stykke vej endnu, før vi kan købe stole til den store sal også - MEN vi tror på det!!!

3. Regnskab. En del færre medlemmer og udlejninger end sidste år samt store ekstra udgifter ifm nyt gulv har bevirket, at regnskabet ikke udviser det overskud, som vi havde håbet. Hvis vi begrænser indkøb resten af året, kan vi måske overholde budgettet, men der skal virkelig strammes op!

4. Gulv i salen. Flot resultat. Gulvet skal slibes og lakeres, når der igen er midler i kasse til det.

5. Fællesspisning 22. september. Opgaver planlagt og fordelt. Menu kan ses på hjemmesiden.

6. Fondsansøgninger. Nye ansøgninger udarbejdes. Der søges midler til varmeanlæg og yderdøre.

7. Pia. Debat om rengøring.

8. Rengøringsplan. Udarbejdes frem til 19. november 2017.

9. Der er afholdt møde med Foreningen for Lindelse Sogn og Omegn vedr. Mortens And arrangement den 27. oktober 2017.

10. Evt. Intet.

11. Næste møde: Tina indkalder.

10-Juli-2017

Bestyrelsesmøde

Bestyrelsesmøde den 10. juli 2017 i Lindelse Sognegård.
Deltagere: Søren Hansen, Kamma Brylle Tina Nielsen, Ole Sørensen, Hanne Petersen, Pia Andersen, Asger Nielsen, Karina Mikkelsen.

1. Dagsorden godkendt uden anmærkning. Ros til det store stykke arbejde ifm opsætning af troltex pladerne. Også ros til folkene, der har taget sig af udenoms arealerne. Omdeling af flyers ifm fællesspisning har givet nye medlemmer og deltagere til fællesspisning 30/6. Fællesspisning med 98 deltagere var årets medlemsarrangement, derfor tjente vi ikke noget på arrangementet. Vi har modtaget kr. 10.000 til nye stole fra Lolland-Falster og Langelands Købstæders Brandsocietets Fond. Bekræftelse på igangsættelse af nyt gulv i uge 32 er sendt til A P Møller Fonden.

2. En del færre udlejninger det første halvår, hvilket kan ses på regnskabet. Fyringsoliebeholdningen taget i betragtning ligger overskuddet på samme niveau som sidste år på denne tid, men under det forventede. Vi har holdt igen med udgifterne. Der arbejdes på at ”sælge” stole til medlemmer og andre interesseret, da fondsmidlerne ikke slår til. I første omgang vil foreningen lægge ud for ekstraudgifterne ifm indkøb af stole.

3. 364 medlemmer på nuværende tidspunkt. Mangler Whistklubben, der indbetaler i løbet af efteråret.

4. $18 midler fra kommunen søges i samråd med Frivilligcenteret.

5. Vi begrænser os til at søge til nye døre og vinduer samt til luft til vand varmepumpe.

6. Næste fællesspisninger 22. september 2017. Menu: farseret porrer med kartofler, brun sovs og årstidens grøntsager. Til kaffen/theen serveres der wales boller.

7. Der indkøbes vinkarafler 24 stk samt diverse småartikler til køkkenet, da der igen er forsvundet en del fra køkkenet. Dæksler til lampeudtag i det nye flotte loft indkøbes. Blæser til køl-frys skal installeres.

8. Rengøringsplan. Udarbejdes frem til 10. september 2017.

9. Ros fra 1. gangs lejere fra Nordlangeland. Ikke sidste gang de lejer huset. Tak for det. Pia har været til møde vedr. Landsbyklyngen Langeland om samarbejde på tværs af øen. Vi var den eneste forsamlingshus, der var repræsenteret, så det er desværre ikke aktuelt for vores brance. Mortens And 27. oktober 2017 i nyt samarbejde mellem os (Foreningen Lindelse Sognegård) og Lindelse og omegns Sogneforening.

10. Omdeling af flyers til kommende fællesspisning fordeles. Salen (den store) kan ikke udlejes i uge 32 til 34 pga nyt gulv.

11. Næste møde: 11. september 2017 kl. 19.

02-Maj-2017

Ekstraordinær generalforsamling

Referat af ekstraordinær generalforsamling 2. maj 2017 i Foreningen Lindelse sognegård m.h.p. vedtægtsændring

1. Valg af dirigent/referent: Lars Larsen/Helle Schou-Hansen
Generalforsamlingen er lovligt indvarslet i Øboen den 10. april 2017.

2. Valg af stemmetællere: Børge Andersen og Torben Hansen

3. Forslag om ændring af § 3, stk. 2 i foreningens vedtægter:
”Overskud ved driften af Lindelse Sognegård skal i passende omfang anvendes til tilvejebringelse af kapital til imødegåelse af underskud samt forbedringer og vedligehold af Lindelse Sognegård.”
Ændring:
”Overskud ved driften af Lindelse Sognegård skal i passende omfang anvendes til almennyttige formål for medlemmer af Lindelse Sognegård.”

Begrundelse for forslaget er, at Sognegården er en virksomhed, og derfor skal beskattes af et eventuelt overskud, som fremkommer ved udlejning, fællesspisninger m.m. SKAT foreslår derfor, at dele af et sådant overskud bruges til medlemsrelaterede aktiviteter.
Foreningen fritages nemlig for beskatning, når et overskud anvendes til ”almennyttige formål”.
Det er op til foreningens bestyrelse at beslutte, hvorledes midlerne skal anvendes til medlemsrelaterede aktiviteter.

Ændringen vedtages.

4. Eventuelt.
Langeland kommune har tilkendegivet, at den er villig til på deres hjemmeside at oprette en generalforsamlingskalender, som øens foreninger kan benytte sig af.

01-Maj-2017

Bestyrelsesmøde

Bestyrelsesmøde den 1. maj 2017 i Lindelse Sognegård.
Deltagere: Søren Hansen, Tina Nielsen, Ole Sørensen, Hanne Petersen, Pia Andersen, Asger Nielsen, Karina Mikkelsen.
1. Tina byder velkommen til den nye bestyrelse. Dagsorden godkendt uden anmærkning.

2. Regnskab. Lidt færre udlejninger end sidste år, men en del flere udlejninger af 2 dages varighed.

3. Ekstraordinær Generalforsamling. Der planlægges mht borde, kaffe og forplejning.

4. Fællesspisning 30. juni. Sommer buffet med diverse lækre retter. Ingen fællesspisning i maj pga mange konfirmationer mm.

5. Fondansøgninger. Desværre 4 afslag. Gulvet skal der findes midler til. Arbejdet påbegyndes i sommermånederne.

6. Blomster kummer. Skal flyttes væk fra døren, da de bruges som askebæger og affaldskummer.

7. Rengøringsplan. Udarbejdes frem til 18. juli 2017.

8. Rute til medlemskort gennemgået. Der mangler vinkarafler – pris undersøges af Tina. Rullegardiner til køkkenet ønskes af husets brugere.

9. Evt. Intet.

10. Næste møde: 10. juli 2017 kl. 19.

06-April-2017

Konstituerende bestyrelsesmøde

Konstituerende bestyrelsesmøde den 6. april 2017 i Lindelse Sognegård.
Deltagere: Søren Hansen, Tina Nielsen, Ole Sørensen, Hanne Petersen, Kamma Brylle, Pia Andersen, Asger Nielsen, Karina Mikkelsen.

1. Tina byder velkommen til den nye bestyrelse. Dagsorden godkendt uden anmærkning.

2. Bestyrelsen konstitueres som følgende: formand: Tina Nielsen, næstformand: Pia Andersen, kasserer: Karina Mikkelsen, bestyrelsesmedlemmer: Ole Sørensen, Søren Hansen, Kamma Brylle og Hanne Petersen, suppleanter: Asger Nielsen og Jannie Bønneløkke


3. Hjemmeside. Ny fane ”Medlem”, så medlemmerne kan følge med i, hvad der foregår i huset mm. Øvrige sider gennemgået og tilrettet.

4. Indkaldelse til ekstraordinær generalforsamling. Dato 2. maj 2017 kl. 17. Punkt: godkendelse af vedtægtsændring.


5. Fællesspisninger i fremtiden. 21/4 – 19/5 – 30/6 – 22/9 – 24/11 – 26/1

6. Fondsansøgninger. 8 ude vedr. diverse vedligeholdelser af huset. Venter svar fra april til november.


7. Mailadresser/rundmail til medlemmer. Nyhedsmail skal fremover mailes til foreningens medlemmer. Flyers udarbejdes til brug ved bl.a. salg af medlemskort.

8. Rengøring af skraldecontainer. Ole har påtaget sig opgaven. Tina undersøger pris på poser til containerne af hygiejnemæssige årsager.


9. Papirvarer – hvilke papirruller hører til toilet hhv. køkken. Husk at stille de rigtige frem til lejerne
.
10. E-boks taget i brug… Infotavle opsættes i baggang. Priser vedr. børn til fællesspisning: 0-4 år er gratis / 5-12 år 50 kr.

11. Evt. Intet.


12. Næste møde: 1. maj 2017 kl. 19.

03-April-2017

Generalforsamling 2017

Referat af generalforsamling 3. april 2017 i Lindelse sognegård.

1. Valg af dirigent/referent: Lars Larsen/Helle Schou-Hansen
Generalforsamlingen er lovligt indvarslet i Øboen den 7. marts 2017.

2. Valg af stemmetællere: Asger Nielsen og Willy Edvardsen.

3. Bestyrelsens beretning.
Formand Tina Nielsen aflægger beretning, som godkendes af forsamlingen.

4. Godkendelse af revideret regnskab samt budget for kommende år.
Kasserer Karina Mikkelsen gennemgår regnskabet og svarer på spørgsmål. Herefter godkendes regnskabet.
Kassereren gennemgår budgettet, som vedtages af forsamlingen.

5. Valg af bestyrelsesmedlemmer og suppleanter.
På valg til bestyrelsen er
Ole Sørensen – som modtager genvalg
Kamma Brylle – som modtager genvalg
Hanne Pedersen – som modtager genvalg
Alle 3 genvælges.
Valg af suppleanter:
Jannie Bønnelykke – som modtager genvalg.
Forslag til suppleant – Asger Nielsen.
Begge kandidater valgt.

6. Indkomne forslag:
a. Bestyrelsen fremsætter forslag om indførelse af kontingent for foreninger, som benytter sig af Lindelse Sognegård. Kontingentet ønskes fastsat til 100 kr. årligt.
Begrundelse for forslaget er, at det af skattetekniske årsager skal være muligt for SKAT at kontrollere, hvilke foreninger, der holder til i Sognegården.
Forslaget vedtages.
b. Bestyrelsen fremsætter forslag om ændring af §3, stk. 2 i vedtægterne:
”Overskud ved driften af Lindelse Sognegård skal i passende omfang anvendes til tilvejebringelse af kapital til imødegåelse af underskud samt forbedringer og vedligehold af Lindelse Sognegård.”
Ændring:
”Overskud ved driften af Lindelse Sognegård skal i passende omfang anvendes til almennyttige formål for medlemmer af Lindelse Sognegård.”
Begrundelse for forslaget er, at Sognegården er en virksomhed, og derfor skal beskattes af et eventuelt overskud. SKAT foreslår derfor, at dele af et sådant overskud bruges til medlemsrelaterede aktiviteter.
Bestyrelsen indkalder til ekstraordinær generelforsamling m.h.p., vedtagelse af vedtægtsændringen.

7. Eventuelt.
Kassereren oplyser, at foreningen på nuværende tidspunkt har 449 medlemmer

27-Februar-2017

Bestyrelsesmøde

Bestyrelsesmøde den 27. februar 2017 i Lindelse Sognegård.
Deltagere: Søren Hansen, Tina Nielsen, Ole Sørensen, Hanne Petersen, Kamma Brylle, Pia Andersen, Karina Mikkelsen.

1. Dagsorden godkendt uden anmærkning.
Formanden. Opslagstavle sat op i entre og er allerede taget i brug af Hjertestarterforeningen (kode til skab). Vores fællesspisninger januar og februar gav begge et lille overskud, og vores nye tradition ”Langelands efterjul” er blevet rost af medlemmerne. Afvikling af arrangementet for medhjælperne blev ligeledes en succes. Vi har pt et udestående med en af foreningerne (forbrug af el), og vi afventer svar fra Kurt Habekost i sagen.

2. Kasserer – konto/Skat. Regnskabet 2016 resulterede i et overskud på knapt kr. 20.000. Budget udarbejdes inden generalforsamlingen. Skat har bedt om specifikationer vedr. medlemslister, oversigt over udlejninger ifm anmodning om fritagelse for selvangivelsespligt. Afventer endelig svar fra Skat herom.

3. Troltex. Pia er tovholder. Der indhentes tilbud på opsættelse fra håndværker, da vi ikke kan finde frivillige


4. Gulv i sal. Afventer afklaring på tilbud vedr. gulv.

5. Tjekliste rengøring / gryder. Liste udarbejdet til brug af både hjælpere og bestyrelsen.

6. Indkøb af papirvarer mm. Tina bestiller til lager inden udlejningssæsonen starter for alvor.

7. Fondsansøgninger. Tina og Pia søger igen i uge 10 til bl.a. isolering, hoveddøre mm.

8. Fællesspisninger. 3. marts – 54 tilmeldt. 21. april – Menu fastsættes: Koteletter i fad med ris og kartofter, samme vegetarret som sidst, lagkage.

9. Generalforsamling. 3. april – dagsorden udarbejdet. Formanden gør bestyrelsen opmærksom på, at det er en arbejdende bestyrelse og beder, dem der er på valg, om at overveje deres kandidatur. Alle 3 ønsker genvalg.

10. Rengøringsplan. Ny plan udarbejdes frem til 1. maj.

11. Foreningen har fået tilbud en ekstra gruekedel (gratis) fra en af vores medlemmer. Søren og Ole aftaler nærmere mht. afhentning.
Karina bestiller pileskilte (toilet, klublokale, parkering, festlokale) hos Lenda Levin.

12. Evt. Intet.

13. Næste møde: 6. april 2017 kl. 19.

Referent Karina Mikkelsen

12-December-2016

Bestyrelsesmøde

Bestyrelsesmøde den 12. december 2016 i Lindelse Sognegård.
Deltagere: Søren Hansen, Tina Nielsen, Ole Sørensen, Hanne Petersen, Kamma Brylle, Pia Andersen, Jannie Bønnelykke, Karina Mikkelsen.

1. Godkendelse af dagsorden. Godkendt uden anmærkning.
Formanden. Fonde: Modtaget kr. 100.000 fra A.P. Møller Fonden til nyt gulv i salen. Der er søgt fondsmidler andet steds til resten af gulvet, men vi afventer stadig svar.
Et medlem har gjort os opmærksom på et nytilflyttet håndværkerfirma, der gerne vil komme med tilbud på arbejdsopgaver i Sognegården.
Opslagstavle opsættes bl.a. med info om kode til hjertestarter.
OPSANG – husk at tælle gryder. Der forsvinder stadig gryder mm fra køkkenet efter udlejninger.
Oliefyret skal have årligt service.

2. Kassereren. Stadigt lille overskud – ligger lidt over det budgetterede overskud.
Har fået henvendelse fra Skat vedr. manglende selvangivelse for 2015. Der bliver arbejdet på sagen.

3. Rengøring, spande osv... Der indkøbes ekstra spande mm, så flere kan gøre rent samtidig i hver sit område af Sognegården. Checkliste udarbejdes.

4. Fællesspisning 6. januar 2017. Menu kan ses på hjemmeside. Næste fællesspisning 3. februar 2017 – ny tradition???


5. Troltex plader opsættes 1. kvartal 2017 af frivillig arbejdskraft. Der spørges om hjælp hos venner og bekendte. Kom frisk…

6. Rengøring. Plan udarbejdet frem til marts.

7. Forslag til fællesarrangement for bestyrelsen og frivillige hjælpere vedtages. Afvikles primo 2017.
Forslag til ændring af lejekontrakt godkendes.

8. Evt. Metallister påsættes karme til stolerum for at undgå stødmærker.
Ukendt fremtid for fodbold. Afventer info fra BKS/LIF.

9. Næste møde 27. februar 2017 kl. 19.00 i Sognegården.

Referent Karina Mikkelsen

21-November-2016

Fælles foreningsmøde

Foreningsmøde den 21 november – 2016 kl. 19.00 i Lindelse Sognegård
Formanden byder velkommen
Foreninger som deltog.
Tøsernes mad klub, Pensionist foreningen, Whist klubben,
Lindelse og omegns sogneforening, Torsdags klubben og Husmoderforeningen.

1. Hvad der er sket i sognegården siden sidste møde.
Der er blevet indkøbt troltex plader som skal opsættes i stor sal, indkøbt granit som er lang langs vejen, der er søgt fonder og der er kommet 65.000 kr.
Fra Fiona fond og 100.000 kr. fra AP Møller Fonden.
Buske og træer er beskåret, og der er plantes hosta rund om huset.

2. Tøsernes madklub spurte efter opslag til hjemmesiden om fondansøgninger
” Donation ”

3. Der bliver gennemgået alle klubber/foreningernes aktivitet i huset år 2017
Tina gør opmærksom på at foreningerne, skal flytte for et betalende arrangement. ( evt. udlejning i huset )

4. Foreningerne skal forlade huset som de modtager det.
Gulve skal fejes, skraldespanden tømmes, borde skal aftørres, gulvet vaskes i køkken og anretter værelset har dette været brugt.
Resten kommer der rengøring på.

5. Lindelse og Omegns sogneforening ( Simon Greve ) forslår at alle foreninger som bruger huset gratis, skal betale et årligt kontingent.

6. Der bliver fremlagt budget for drift af køkkenet/huset.
Formand Tina Nielsen vil opfordre foreningerne, der bruger køkkenet til at betale 50 kr. pr gang.

7. Whistklubben betaler medlemskort for alle i deres forening en gang årligt, det forslår formanden at alle foreninger måske kunne fremlægge deres medlemmer da vi alle gerne vil bevare huset.

Tilstede fra Foreningen Lindelse Sognegård
Formand Tina , Næstformand Pia, Hanne, Ole og Søren

31-Oktober-2016

Bestyrelsesmøde

Bestyrelsesmøde den 31. oktober 2016 i Lindelse Sognegård.
Deltagere: Søren Hansen, Tina Nielsen, Ole Sørensen, Hanne Petersen, Kamma Brylle, Pia Andersen, Jannie Bønnelykke, Karina Mikkelsen.

1. Godkendelse af dagsorden.
Godkendt uden anmærkning.
Formanden. Fonde: Modtaget kr. 66.498,75 fra Fionia Fonden til gulvvasker. Har ikke hørt fra andre ansøgninger. Troldtex plader i sal opsættes i løbet af vinteren. Ekstra rengøring af baderum efter sæsonafslutning på fodbold ønskes. Emfang i køkken: tænd knap (lys) virker ikke, skal derfor være ekstra opmærksom på, om den er slukket. Falck har været på besøg og opsat nye brandslukkere med hhv. vand og freon.

2. Kassereren.
Positivt med lille overskud, da der lige er betalt olieregning.

3. Ekstra rengøring af depot-, rengørings- og fyrrum.
Fyrrum tager Pia og Ole sig af -resten venter til efter troldtex plader er sat op.

4. Fællesspisning 18. november 2016.
Menu kan ses på hjemmeside.

5. Fællesmøde med frivillige foreninger
- der sendes invitationer rundt til foreningerne til møde den 21. november kl. 19.
Dagsorden gennemgåes.

6. Gulvvaskemaskine bestilles,
da vi nu har fået fondsmidler nok.

7. Rengøring.
Plan udarbejdet for resten af året.
8. Skilte til p-plads og pile til gavl bestilles til levering primo 2017.
Flueskab foran køkkenvindue pilles ned for vinteren.

9. Evt. Forårsfest.

10. Næste møde 12. december 2016 2016 kl. 19.00 i Sognegården.

Referent Karina Mikkelsen

22-September-2016

Bestyrelsesmøde

Bestyrelsesmøde den 22. september 2016 i Lindelse Sognegård.

Deltagere: Søren Hansen, Tina Nielsen, Ole Sørensen, Hanne Petersen, Kamma Brylle, Pia Andersen Karina Mikkelsen.

1. Godkendelse af dagsorden.
Godkendt uden anmærkning.

2. Formanden. Fonde:
1 afslag, afventer nyt fra øvrige ansøgninger, der behandles ultimo sep/primo okt. God idé med små sedler om udført ekstra rengøring ved ordinære rengøringer.

3. Kassereren.
Positivt med pænt overskud, men dyre måneder i vente (opvarmning). Har en udlejer, der pt er ”blacklistet” pga manglende betaling.

4. Foreningsfesten.
Generel god fest. 57 deltagende. Giver et lille overskud til hver forening.

5. LIF
baderum og parkering kontra fester. LIF’s brug af baderum: skal strammes op og respektere, hvis der er udlejning i huset. Kontakt tages til LIF.

6. Gaver
ifm ”runde” dage. Varetages af Pia og Tina.

7. Rengøring.
Plan udarbejdet frem til 1. november.

8. Supplering af service
– kontakt tages til genbrugsbutikker.
Foreninger gøres opmærksom på, at de skal huske at stille borde og stole på plads efter brug.
Ny potte til blomst i entre modtaget. Husk at vande blomsterne.
Ifm. Begravelser kan opkrævning af udlejning sendes til boet.
Kappel skifter udstillingsmalerierne i løbet af oktober.
Ved udlejninger skal det præciseres at udlejningsperioden (tidsbegrænsningen) skal respekteres, så Sognegården ikke står med en ekstra regning for brug af el mm.
Foreningsmøde forventes afviklet primo november.

9. Evt. Intet.

10. Næste møde 31. oktober 2016 2016 kl. 19.00 i Sognegården.

01-August-2016

Bestyrelsesmøde

Bestyrelsesmøde den 1. august 2016 i Lindelse Sognegård.
Deltagere: Søren Hansen, Tina Nielsen, Ole Sørensen, Hanne Petersen, Kamma Brylle, Karina Mikkelsen.

1. Godkendelse af dagsorden.
Godkendt uden anmærkning.

2. Formanden.
Ros givet til udenomsarealerne. Husk at tjekke at dørene er låst, når vi forlader Sognegården.

3. Foreningsfest med LIF/Lindelse Sognegård.
Vicki Kastrup og Kenneth Hansen fra LIF deltog ved dette punkt. Foreningsfest afvikles 9. september i Sognegården. Indbydelse laves og omdeles til sognes beboer hurtigst muligt.

4. Kassereren.
Positivt med pænt overskud, men dyre måneder i vente (opvarmning).

5. Nøgler.
Nøglesystem ændres, så det bliver lettere for frivillige hjælper at få nøgler til rengøring i hele huset.

6. Fondansøgninger - status.
2 fonde har givet positive tilbagemeldinger, men vi afventer endelig svar. Mangler stadig svar fra en del.

7. Fællesspisning 18. november.
Menu fastsat og invitation under udarbejdelse. Oversigt over fællesspisninger frem til april er sat i ”buret” ved Min Købmand. Arrangement med julebagning i december aflyses på grund af minimal opbakning.

8. Hovedrengøring i køkken og anretter rummet.
Opstart primo august.

9. LIF ønsker brug af tekøkken til porcelæn
– undersøges nærmere.
Plantekummer udendørs – undersøges nærmere.
Plan fodboldkampe efterår sendes til Tina.

10. Rengøring. Plan frem til medio oktober udarbejdet.

11. Næste møde 21. september 2016 2016 kl. 19.00 i Sognegården

07-Juli-2016

Ekstraordinær Generalforsamling

Ekstraordinær Generalforsamling 7. juli 2016
Referat af ekstraordinær generalforsamling i Foreningen Lindelse Sognegård.

1. Valg af dirigent – Christian Faber blev valgt.

2. Valg af referent – Karina Mikkelsen blev valgt.

3. Valg af 1 bestyrelsesmedlem – Hanne Petersen blev valgt.

4. Valg af 2 suppleanter – 1. suppleant: Jannie Bønnelykke / 2. suppleant: ubesat

5. Evt. Der blev spurgt ind til gulvvaskemaskinen, som var blevet omtalt på den ordinære generalforsamling. Foreningen har fået tilsagn om kr. 15.000 fra kommunen, hvilket desværre ikke rækker langt. Der er søgt fondsmidler, så der kan blive råd til maskinen.

30-Maj-2016

Bestyrelsesmøde

Bestyrelsesmøde den 30. maj 2016 i Lindelse Sognegård.

Deltagere: Søren Hansen, Tina Nielsen, Ole Sørensen, Pia Andersen, Kamma Brylle, Karina Mikkelsen.

1. Godkendelse af dagsorden.
Godkendt uden anmærkning.

2. Kasserer / Bank.
Kort orientering om indtægter. Ser positivt ud. Pt. 3 store udlejninger de næste 2 mdr.

3. Bestyrelsen ??
Der indkaldes til ekstra ordinær generalforsamling ifølge vedtægter, så bestyrelsen kan blive fuldtallig.

4. Fluenet til køkken.
Ole er tovholder.

5. Salg af medlemskort.
Mangler et par veje men har ellers været rundt til alle.

6. Fundraising.
Tina og Pia har lavet hver deres oplæg. Karina laver herudfra endelig oplæg til næste møde.

7. Fællesspisning
1. juli kl. 19. Rykket fra 24. juni pga udlejning. Menu: mørbradgryde, nye kartofler, salat, 2 vegetar retter, jordbærtærter.

8. Gulvvaskemaskine.
Bevilling/tilskud til gulvvaskemaskine på kommunalbestyrelsesmøde 6. juni.

9. Rengøring.
Ny plan udarbejdet.

10. Indkøb til foreningen.
Roe hakke indkøbes.

11. Plader til loftet.
Hjørnegården/Rasmus kontaktes vedr. opsætning af troltex plader i salen.

12. Beplantning
af bede med diverse planter/forårsløg.

13. Evt.
Oplyse bedre om gratis WiFi i Sognegården på lejekontrakt eller opslagstavle.

14. Næste møde 7. juli 2016 kl. 19.00 i Sognegården

27-April-2016

Bestyrelsesmøde den 25 april - 2016

Bestyrelsesmøde den 25. april 2016 i Lindelse Sognegård.

Deltagere: Søren Hansen, Tina Nielsen, Ole Sørensen, Pia Andersen, Karina Mikkelsen.
1. Godkendelse af dagsorden. Godkendt uden anmærkning.

2. Kasserer / Bank. Blanketter til banken blev udfyldt pga ny kasserer.


3. Optælling i huset efter udlejning. Endnu 2 låg er bortkommet. Der indkøbs nye.

4. Salg af medlemskort. Vi er godt i gang med fornyelse/salget. Er cirka nået halvejs, og de fleste har gentegnet deres medlemskab.


5. Fundraising. Udsættes til næste møde.

6. Fællesspisning. Planlægning af næste fællesspisning den 20. maj er i fuld gang. Flyers er under udarbejdelse og bliver omdelt en af de nærmeste dage.

7. Småreparationer i huset. Lille flagstang – Søren. Mikroovn opsættes i køkkenet – Søren og Ole. Maling eftergås af Ole. Vimpel hejses efter brug af flag.

8. Rengøring. Ny plan lagt frem til 6. juni. 5 frivillige har tilbudt deres hjælp.


9. Indkøb til foreningen. Lysestager indkøbes, så der er til de 11 borde. Strygebræt og –jern indkøbes.

10. Ole / Tina. Godtgørelse for brug af egen telefon til udlejningsansvarlig drøftet. Behandles på næste møde.

11. Hegn/hæk tyndes og klippes. Bord/bænksæt males gråt eller olieres.

12. Evt. Kloak i baderum udtørrer og lugter. Husk jævnligt at ”skylle” kloakken. Evt. samarbejde med LIF ang. loppemarked udskydes til næste år. Der er givet grønt lys til ”foreningsfest” fra LIF. Hjemmeside opdateres med billeder fra renoveringen.

13. Næste møde 30. maj 2016 kl. 19.00 i Sognegården.

17-April-2016

Valg af ny kassere

Bestyrelsesmøde den 17. april 2016 i Lindelse Sognegård
Deltagere: Søren Hansen, Tina Nielsen, Ole Sørensen, Pia Andersen, Susanne Dahl Jensen, Karina Mikkelsen.
1. Stephanie Terndrup har trukket sig som kasserer. Valgt som ny kasserer er:
Karina Søgaard Mikkelsen, Skovvej 2, 5900 Rudkøbing

Næste møde mandag den 25. april 2016 i Lindelse Sognegård.

07-April-2016

Bestyrelsesmøde den 7 april - 2016

Bestyrelsesmøde den 4. april 2016 i Lindelse Sognegård efter ordinær generalforsamling.
Deltagere: Søren Hansen, Tina Nielsen, Ole Sørensen, Pia Andersen, Therese Didriksen, Peter Kremmer, Kamma Brylle, Karina Mikkelsen.
Bestyrelsen konstituerede sig således:
Formand: Tina Nielsen
Næstformand: Pia Andersen
Kasserer: Stephanie Terndrup (ekstern) i samarbejde med Karina Mikkelsen

Næste møde torsdag den 7. april 2016 i Lindelse Sognegård.

Bestyrelsesmøde den 7. april 2016 i Lindelse Sognegård kl. 19.00
Deltagere: Søren Hansen, Tina Nielsen, Ole Sørensen, Pia Andersen, Peter Kremmer, Susanne Dahl Jensen, Karina Mikkelsen

1. Godkendelse af dagsorden. Blev godkendt uden anmærkning.

2. Valg af sekretær/referent. Karina blev valgt.

3. Nyt fra bestyrelsen.
Therese har trukket sig – Susanne er indkaldt, da hun er 1. suppleant.
Kurt Habekost har præciseret, at der ikke må leveres varer til Sognegården før den dag, at lejer har lejet huset.
Tilskud fra kommunen til gulvvasker vil blive behandlet på næste kommunalbestyrelsesmøde. Øvrige ekstra tilskud gives herefter ikke det næste år.

4. Præsentationsrunde. Kort medlemspræsentationsrunde af stærke og svage sider.

5. Ungdomsfester. Udlejning genindføres. Fremover skal der betales et depositum på kr. 2000,- udover lejen ved udlejning til ungdomsfester.
Lysdæmper ”gemmes” væk, så det ikke er så synlig, da den er dyr at få repareret.
Hjemmeside ændres af Tina.

6. Fremtidige arrangementer i Sognegården. Fællesspisninger fortsætter dog slettes den 23. september, da der arbejdes på en foreningsfest i starten af september. Øvrige forslag til arrangementer bl.a. revy, loppemarked med LIF arbejdes der videre på.

7. Salg af medlemskort. Liste sendes til bestyrelsen, så vi kan komme i gang med salget.

8. Opdatering af medlemsliste/ny liste. Den bliver udarbejdet af Karina.

9. Hjemmeside. Tina fortsætter som webmaster.

10. Fundraising. Der skal udarbejdes et oplæg, der skal kunne ”sælge” Sognegården, når der søges midler via fundraising. Pia og Susanne laver oplæg til næste møde.

11. Rengøring. April fordelt – maj udsættes til næste møde. Olie aflæsning varetages fremover af Søren.

12. Græsslåning, affald, udenoms arealer samt reparationer inden døre. Ole og Søren holder styr på disse områder.

13. Brug af køkkenet. Forslag om betaling af brug af køkkenets faciliteter af foreninger udsættes til fælles foreningsmøde.
Forslag om betaling for fri brug af viskestykker, karklude mm drøftes igen ved senere lejlighed.

14. Evt. Næste møde 25. april 2016 kl. 19.00 i Sognegården.
LIF ønsker brug af musikværelse den 5. maj, men det er lejet ud.
Udgifter til papir, blækpatroner mv. til brug i foreningsregi købes fremover på foreningens regning.

04-April-2016

Generalforsamling den 4 april - 2016

Referat af generalforsamling i foreningen Lindelse Sognegård 4. april 2016.

1. Velkomst ved formand Eva Terndrup, som udtrykte glæde over det store fremmøde.

2. Valg af dirigent og referent:
Kurt Habekost blev valgt til dirigent og Helle Schou-Hansen som referent.

3. Godkendelse af dagsorden:
Da generalforsamlingsdagsordenen er fastsat i foreningens vedtægter, er en godkendelse ikke nødvendig.

4. Valg af stemmetællere:
Troels Brøgger
Birger Hansen
Knud Erik Tukjær

5. Bestyrelsens beretning:
Spørgsmål/diskussion vedr. rigtigheden af det nuværende antal medlemmer i bestyrelsen.
Spørgsmål/diskussion vedr. afholdelse af ungdomsfester i Sognegården.
Beretningen blev herefter godkendt ved håndsoprækning.

6. Godkendelse af regnskabet 2015.
Regnskabet blev gennemgået af kassereren.
Efter afklarende spørgsmål og svar blev regnskabet godkendt.
Forsamlingen foreslog den kommende bestyrelse, at det godkendte regnskab offentliggøres på foreningens hjemmeside før generalforsamlingen.
Ligeledes blev det foreslået, at antallet af udlejninger anføres på regnskabet i forbindelse med punktet lejeindtægt.
Budget 2017 blev fremlagt og godkendt.

7. Fastsættelse af kontingent:
Bestyrelsen foreslår uændret kontingent 50 kr. årligt pr. person.
Forslag: kontingentforhøjelse til 100 kr. årligt pr. person.
Bestyrelsens forslag vedtages ved håndsoprækning.

8. Valg af 6 bestyrelsesmedlemmer og 2 suppleanter.
Følgende blev valgt for 2 år: Følgende blev valgt for 1 år:
Tina Nielsen (75 st.) Peter Kremmer (55 st.)
Karina Mikkelsen (71 st.) Ole Sørensen (53 st.)
Pia Andersen (68 st.)
Søren Hansen (63 st.)

Følgende blev valgt som suppleanter:
Susanne Dahl Jensen (40 st.)
Kamma Brylle (27 st.)

P.gr.a. stemmelighed med Kamma Brylle valgte Ole Schiøtt at trække sig.

Kenneth Stæhr (20 st.) opnåede ikke valg

9. Valg af revisor.
Punktet udgår, da revision foretages af Langeland kommunes revision.

10. Indkomne forslag.
Dirigenten valgte ikke at medtage det indkomne forslag, idet forslaget ikke var udsendt til medlemmerne 8 dage før generalforsamlingen, og derfor ikke kunne behandles.
Dirigenten foreslog den kommende bestyrelse, at fremover offentliggøres dagsorden og evt. indkomne forslag på foreningens hjemmeside før generalforsamlingen.

11. Evt.
Diskussion om foreningens vedtægter. Da der åbenbart cirkulerer flere udgaver af disse, bedes bestyrelsen sikre, at det er de vedtagne vedtægter, der fremgår af hjemmesiden.

Fra forsamlingen kom en opfordring til den kommende bestyrelse om at tage kontakt til Lindelse sogneforening om en evt. fusion på de områder, hvor der er fælles berøringsflader.
Sogneforeningens formand afviste, at der kunne blive tale om en total sammenlægning, da det er Sogneforeningens formål at give medlemmerne gode oplevelser og ikke at drive forsamlingshus.


Referatet er godkendt af dirigenten 6. april 2016.

13-Marts-2016

Bestyrelsesmøde den 13 marts - 2016

Referat fra bestyrelsesmøde den 13 Marts 2016
Fremmødt var Therese, Stephanie, Tina, Robin og Eva.
1. Godkendelse af dagsorden
2. Behandling af LIF’s læserbrev i Øboen.
Bestyrelsen besluttede, at man ikke vil kommentere brevet.
3. Medlemskort.
Salg af medlemskort er startet.
4. Generalforsamling.
Planlægning, Tina bager kage og laver kaffe, Therese kommer og
Hjælper.
5. Fastsættelse og planlægning af hovedrengøring søndag d 28/3.
6. Blomsterkummer.
Der bliver indkøbt blomsterkummer til forsiden af huset og til
Indkørslen.
9. Lyd i salen
Hjørnegårdens tømmer har givet et godt tilbud på 10 rækker troldtekt
plader for at forbedre akustikken i den store sal.
Bestyrelsen vedtog at det var en rigtig god ide, de bliver leveret
Engang sidst i maj.
8. Fællesspisning.
Fredag den 1 april, Tina Laver flyers.
Tina, Maria og Therese laver mad og dækker bord.
Resten af bestyrelsen støder til efter job.

Sekretær/Referent Tina Nielsen
Referatet er udarbejdet i forhold til fremsendt dagsorden

03-Februar-2016

Bestyrelsesmøde den 3 februar - 2016

Referat fra bestyrelsesmøde den 3 februar 2016
Til stede var Therese, Robin, Stephanie , Eva og Tina

1. Godkendelse af dagsorden
2. Evaluering af fællesspisning d 22/1.
Bestyrelsen er enige om, at fællesspisningen er en succes.
76 tilfredse deltagere. Efter anmodning fra medlemmerne
Vil vi arbejde på at afholdefællesspisning en gang om måneden.
Overskuddet ligger på små 2000 kr. hver gang.
3. Forårsfesten i Sognegården.
Tina og Stephanie har udarbejdet flyers. Annonce i Øboen.
Flyers bliver trykt i Frivilligcentret. Billetpris kr 299.
Drikkevarer købes i Sognegården.
Min antal for gennemførelse af festen vil være 80.
4. Rengøringsplan.
Eva har udarbejdet plan for tiden frem til generalforsamlingen.
5. Info om Sognegården.
Stephanie har foreslået, at der laves en folder med priser for udlejning
Plus info om borde, inventar, lysestager mm. Bestyrelsen laver den
Selv. Trykkes i Frivilligcentret. Folderen skal lægges frem i div
Butikker og lign.
6. Nyttejob.
Vi arbejder videre med dette, da vi mangler hænder, især til den
Omfattende rengøring.
7 . Julebal.
Der er nu ved at være styr på div rep/hærværk efter LIF’s julebal
2015. Regning vil blive sendt til LIF.
Sekretær/Referent Tina Nielsen
Referatet er udarbejdet i forhold til fremsendt dagsorden

08-Oktober-2015

Bestyrelsesmøde den 5 oktober - 2015

Bestyrelsesmøde den5 oktober – 2015 ved Tina Nielsen
Fremmødt var Therese , Robin , Stephanie , Eva og Tina
Sekretær : Tina Nielsen
1. Godkendelse af dagsorden
Formanden byder velkommen, og dagsordenen blev godkendt uden anmærkninger.

2. Status efter underskriftsindsamlingen
Da der ikke var underskrifter nok til en ekstraordinær generalforsamling i flg vedtægterne bliver bestyrelsen siddende til den ordinære generalforsamling i april 2016.

3. Fremtidige arrangementer
Der er planlagt fællesspisninger og datoen er fastlagt lige så med menu.
Stephanie undersøger om vi kan få afholdt en konfekt aften.
Så skal der bages julesmåkager den 6 december, hvor du kan komme og være med.

4. Budget/ regnskab
Stephanie har valgt at lægge vore regnskab ind i et økonomi system, så det bliver mere overskueligt , så det får hun styr på.

5. Info møde med foreningens medlemmer
Mødet er sat til den 27 oktober – 2015 i Lindelse Sognegård klokken 19.00
Der bliver serveret kaffe/the og hjemmebagt

6. Fællesmøde med de foreninger , der bruger huset
Det bliver afholdt den 2 november kl 19.00 i Lindelse Sognegård
Der bliver serveret kaffe/the og hjemmebagt

7. Rengøringsplan
Rengøringen er fordelt mellem bestyrelsen, et par mdr. frem
Der er en del at se til da huset er lejet ud næsten hver weekend plus rengøringen efter de faste brugere af huset.
Eva renskriver en rengørings plan og sender rundt.

8. Fællesspisning den 20 november - 2015
Der bliver der serveret stegt og paneret flæsk med kartofler, persillesovs og
Hjemmesyltede rødbeder.
Der bliver også 2 lækre vegetarretter , så vi til gode ser alle
Hjemmelavet is, og forsmag på julens kagebord.

6 December – 2015 kl. 14.00
Bag småkager til julen sammen med os og tag med hjem.
Der bliver serveret gløgg og hjemmelavede æbleskiver.

Efter følgende fællesspisninger er planlagt: klokken 18.30
22 Januar – 2016
Menu: Gule ærter med hvad dertil hører og 2 lækre vegetarretter
1 April – 2016
Menu: Christian den 4’s livret og 2 lækre vegetarretter
20 Maj – 2016
Menu: Vildt aften med hvad dertil hører og 2 lækre vegetarretter
24 Juni – 2016
Sommerhygge med helstegt pattegris og lækkert tilbehør og 2 lækre vegetarretter
23 September – 2016
Gammeldags kyllingesteg med tilbehør og hjemmelavet agurkesalat
2 lækre vegetarretter
18 November – 2016
Gammeldags oksesteg med tilbehør og 2 lækre vegetarretter
10 december – 2016
Bages der småkager til at tage med hjem, kom og få en hyggelig eftermiddag sammen med os.
Der bliver serveret gløgg og hjemmelavede æbleskiver
Der kan komme andre ting løbende såsom foredrag og lignende, det arbejdes der på.

9. Fundraising
Eva og Tina laver ansøgninger og får sendt.
Bla til en ny gulvvaskemaskine, og andre forbedringer til varme og el i huset.

10. Hjemmesiden
Den bliver opdateret, med nye billeder og rettet lidt til, det får Eva og Tina styr på


7 Oktober – 2015
Sekretær/Referent Tina Nielsen
Referatet er udarbejdet i forhold til fremsendt dagsorden

20-August-2015

Bestyrelsesmøde den 20 august - 2015

Bestyrelsesmøde den 20 august – 2015
Fremmødt var Eva Terndrup, Stephanie Terndrup, Robin Nielsen, Therese Didriksen og Tina Nielsen.
Sekretær: Tina Nielsen
1. Godkendelse af dagsorden
Formanden byder velkommen og dagsordenen blev godkendt af alle.

2. Ny Kasserer
Da vores kasserer Knud Erik Tukjær, har valgt at trække sig, er Stephanie Terndrup blevet valgt som kasserer for Foreningen Lindelse Sognegård
fra dags dato.

3. Opdatering af regnskabet
Der bliver fulgt op på regninger som ikke er betalt , og der skal indsættes penge for medlems kontingent i banken, det får Stephanie Terndrup styr på.

4. Medlemsliste
Vores medlemsliste for foreningen er blevet rettet til så de fleste af vores medlemmer igen får mail fra Lindelse Sognegård, men det kræver en del mere arbejde før den er helt i orden, det bliver det fulgt op på af Eva Terndrup, og hvem der eller kommer og giver et nap med.

5. Udenoms området ved Sognegården
Der er et af vore medlemmer i Foreningen Lindelse Sognegård
som står for det.
Erik Henriksen Vindebyvej 25 og affaldet har han også styr på.

6. Fællesspisning den 4 september
Der afholdes fællesspisning i Sognegården på dato hvis der er minimum 50 tilmeldte eller flere.
Menu. Karbonader med årstidens grønt
Og 2 vegetarretter så der er tænkt på alle.

20 august – 2015
Sekretær Tina Nielsen
Referatet er udarbejdet i forhold til fremsendt dagsorden.

27-Maj-2015

Bestyrelsesmøde den 26 maj - 2015

Bestyrelsesmøde den 26 maj – 2015 i Lindelse Sognegård kl. 19.00
Mødedeltagere: Eva Terndrup , Knud Erik Tukjær, Lili Hansen , Søren Hansen,
Robin Nielsen, Therese Didriksen, Tina Nielsen
Suppleanter: Ole Sørensen, Stephanie Terndrup

1. Godkendelse af referat fra den 22 april.
Det blev godkendt uden anmærkninger.

2. Godkendelse af dagsorden
Formanden Eva Terndrup byder velkommen og dagsorden godkendes.

3. Møde på kommunen
Foreningen Lindelse Sogne gård skal til møde på Langeland kommune om fremtidig samarbejde med LIF

4. Budget 2016
Der skal findes ud af hvor der kan hentes besparelser hjem, på vand varme og el. – det får Robin Nielsen, Knud Erik Tukjær og Lili Hansen tjek på til næste møde.

5. Rengøring
Der blev fordelt rengøring mellem bestyrelsen for juni og juli, da vi selv rengør huset.

6. Papir, hygiejneartikler osv.
Tina Nielsen har fået en god aftale i hus med rengøringsfirmaet Vestergaard, så nu kommer der helt nye dispensere og automater til papir og sæbe i helet huset.

7. Status på salg af medlemskort
Der er solgt ca. 350 nye medlemskort, så man må sige det er flot.
Der bliver fulgt op på de sidste hustande hvor vi ikke har været endnu inden den 1 juni – 2015

8. Mobile-pay
Det arbejder vi på at få op at køre

9. Syng- sammen aften den 1 juni klokken 18.00
Bestyrelsen møder op i Lindelse Sognegård dem der kan.
Tina Bager boller og kage og køber ind ved den lokale købmand.


10. Skilt til flagstang
LEF har givet Lindelse Sognegård flagstang og flag.
Murerne Elnegaard har støbt, lagt sten og sørget for opsætningen
Derfor er der vedtaget der skal sættes en lille skilt på flagstangen som en
En stor tak, og det får Eva Terndrup styr på.

11. Diskotek
Første diskotek finder sted i Lindelse Sognegård den 14 august.
Eva Terndrup og Therese Didriksen sørge for at indhente tilbud osv
Fremlægges på næste møde.

12. Oktober fest
Stephanie Terndrup undersøger priser, og fest artikler til dette arrangement, kommer med en tilbage melding til næste møde.
Oktoberfesten er fastsat til 3 oktober – 2015

13. Fællesspisning
Der blev vedtaget at der skal være fællesspisning I Foreningen Lindelse Sognegård den 26 juni klokken 18.30
Fællesspisning igen den 4 december klokken 18.30 ( Julefrokost )
Tina Nielsen finder en musiker til julefrokosten
Dette projekt er Eva Terndrup tovholder på.
Der blev også snakket om at der skulle en madklub op at køre hvor der kan deltage 10 – 12 pr hold.
Der bliver lagt en føler ud og ser om, der er opbakning til dette arrangement , hvis ja, bliver det sat i værk af Eva Terndrup og Tina Nielsen

14. Rengøringsrum
Oprydning i rummet der bliver sat beslag op på væggen til at ophænge diverse mopper, koste osv.
En stang til flaget og en ekstra hylde til rengøringsartikler .
Det får Robin Nielsen og Tina Nielsen styr på.

15. Foreningen Lindelse Sognegård indkøber sine egne duge
Til brug i foreningen.
Det får Eva Terndrup styr på

26 maj – 2015
Sekretær / Referent Tina Nielsen

08-April-2015

Generalforsamling

Referat fra generalforsamlingen for Foreningen Lindelse Sognegård.
Afholdt i Lindelse Sognegård 8 april - 2015
Formand Eva Terndrup bød velkommen.
42 var mødt op.

1. Valg af dirigent, Lars Johansen

2. Valg af stemmetæller, Maria Lantz og Gitte Prytz

3. Bestyrelsens beretning ved formand Eva Terndrup
Information om det arbejde, der gik forud for overtagelsen og selve renoveringen af huset.
Formanden takkede bestyrelsen og alle de frivillige, uden hvem istandsættelsen ikke var muligt. Der lød også en opfordring til foreningens medlemmer til at komme med forslag til arrangementer, der kan generere penge i kassen. Selv om udlejningen går forrygende, skal der tjenes penge til den daglige drift. Formanden opfordrede den yngre del af medlemmerne til at stille op til valg af bestyrelsesmedlemmer, så man kan få nue og ynger kræfter/ideer med.

4. Regnskabet for 2014 blev fremlagt og gennemgået af kasserer Tina Nielsen.
Da kommunens revisionsfirma endnu ikke havde returneret det reviderede regnskab, blev det godkendt på dispensation ( regnskabet er efter generalforsamlingen blevet revideret og godkendt uden anmærkninger fra RWC). Budgette for 2015 blev gennemgået og godkendt. der var spørgsmål fra salen om forbrug og forbrugsafgifter. Forbruget er ikke fastsat efter sidste år, bestyrelsen er i tæt dialog med Kædeby Maskinforretning ( Olie ) og LEF, efter et halv års frobrug kan man fastsætte et nogenlunde forbrug og et mere passende a conto bidrag. Der kom forslag fra salen til energibesparelser.

5. Kontingentet bliv fastsat til kr. 50. Enkelte medlemmer ønskede at forhøje beløbet, men bestyrelsen vil gerne bibeholde det lave medlemskontingent, da man ellers er bange for at miste medlemmer, eller at være årsag til at andre lokale foreninger vil miste medlemmer.
Der er mange foreninger i lokalområdet, og den lokale befolkning er meget loyal til at støtte op om foreningslivet, derfor vælger man det lave beløb.

6.Valg til bestyrelsen
Knud Erik Tukjær 37 stemmer
Therese Didriksen 32 stemmer
Lili Hansen 31 stemmer
Robin Nielsen 29 stemmer

Valgt som suppl.
Ole Sørensen 28 stemmer
Stephanie Terndrup 21 stemmer

7. Ingen indkommen forslag

8. Evt.

19-Marts-2015

Bestyrelsesmøde

Bestyrelsesmøde 12. marts 2015
Afholdt hos formand Eva Terndrup.
Til stede: Ole Sørensen, Tina Nielsen, Therese Didriksen, Hanne Aagaard, Søren Hansen, Ole Schiøtt og Eva Terndrup.
1. Generalforsamlingen er fastsat til onsdag d 8. april 2015 kl. 19.30 i Lindelse Sognegård. Eva sørger for annonce i Øboen tirsdag d 17. marts.
2. Indvielsesfesten bliver aflyst, da der er for få tilmeldinger.
Minimum er fastsat til 70, og det er der langt fra.
3. Rengøringen bliver drøftet.
6. Det besluttes, at Ole Sørensen har ansvaret for tømning af
containerne.
8. Bestyrelsen beder foreningerne, der bruger huset, om at
opfordre deres medlemmer til at melde sig ind i Sognegårdens
forening.
10. Næste bestyrelsesmøde : 31. marts kl. 19.00 hos Søren H.

09-Februar-2015

Bestyrelsesmøde

Første Bestyrelsesmøde.
Mandag d 9/2 kl 19 i Lindelse Sognegård.

Deltager: Søren, Tina, Ole, Hanne, Ole S, Eva. Therese.
Dagsorden:


1. Åbent hus arrangement lørdag. d 14/2.
Der serveres Kaffe/ te og Kage og saftevand til børn.
Bestyrelsen møde kl.10 i sognegården. Formanden byder velkommen. Tina og Ole fortæller om renovering af sognegården.
Medlemskort sælges til åbenhus. Medlemskort 2015 gælder til næste kommende generalforsamling i april mdr.
2. Budget.
Kasse beholdningen er d.d på 27.056 kr.


3. Større tilskud fra kommunen. Tilskuddet er sat for lavt, så det skal genforhandles, så hurtigt som muligt, Eva og Tina kontakter kommunen.


4. Samuel ønsker at trække sig. Samuel trækker sig fra d.d Ole Sch træder til fra d.d.

5. Sekretærfunktion. Hanne skriver referat, når Hanne ikke kan er det Therese der skriver referat. Vi tager en beslutning på det næste bestyrelsesmøde, hvem der, kan stå for sekretærfunktionen og hvad indebærer opgaven.


6. Generalforsamling er fastsat til 8/4-15. kl. 19.00. Der annonceres i øboen den17/3-15.


7. Arrangementer: Indvielsesfest 21/3- 2015 i Lindelse sognegård. Spisning og dans. Ideer til arrangementer f.eks. Banko. Fællesspisning. Bestyrelsen arbejder på at komme med nye ideer til andre tiltag i Lindelse sognegård.